کارها و نوشته های همایون موسوی
در پست قبل قول داده بودم که در صورتی که بتوانم آثار  مینا نوری را که این روزها در گالری اثر به نمایش گذاشته شده است برای دیدن علاقمندان ارائه کنم.  از آنجا که از حساسیت ایشان در این مورد بی اطلاع نبودم امروز از ایشان اجازه گرفتم که این کار را انجام بدهم اما ایشان فرمودند که نیازی به این کار نیست و آثار در  وب سایت گالری اثر به نمایش درآمده اند. به همین دلیل از نمایش آثار در این وبلاگ معذورم و شما را به دیدن آنها در آنجا دعوت می کنم. 

+ نوشته شده در  هفتم اردیبهشت 1388ساعت 8:54 بعد از ظهر  توسط همایون موسوی  | 

برای دیدن چند اثر از نمایشگاه اخیر من در گالری هفت ثمر (۲ تا ۷ اسفند ۸۷) اینجا را کلیک کنید. 

این سه اثر نیز در سال ۷۳ و به شیوه کالکوگرافی ایجاد شده اند. و در یک نمایشگاه گروهی در گالری هفت ثمر به نمایش درآمده است. از شرکت کنندگان در نمایشگاه مزبور می توان به یوسف شریف کاظمی و کیوان عسگری اشاره کرد.

اندازه آثار ۱۵*۲۰ سانتیمتر و تیراژ کار اول و دوم ۷ و سومی ۶ است.

+ نوشته شده در  هفتم اسفند 1387ساعت 10:55 بعد از ظهر  توسط همایون موسوی  | 

چند اثر از دانشجویان دانشکده فنی دکتر شریعتی مقطع کاردانی رشته نقاشی 

بدون عنوان-حمیده عسکری-کالکوگرافی-۱۵*۲۰س.م-۱۳۸۷ 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهاردهم شهریور 1387ساعت 5:46 بعد از ظهر  توسط همایون موسوی  | 

روزی دوست بسیار عزیزم یوسف شریف کاظمی به کارگاهم آمد و یک تست چاپی تازه چاپ شده از یک کلیشه فلزی که به شیوه کالکوگرافی و با تکنیک آکواتینت کار شده بود را نشانم داد. گفتم: چند می فروشی این کار رو؟ گفت: چرا بخری؟ بده برات یکی چاپ کنم!

فی الفور اسباب کار فراهم کردم و ایشان مشغول شد و من هم عکس گرفتم و الان در قالب یک ورک شاپ تصویری خدمت عزیزان تقدیم می کنم.

برای دیدن بقیه ماجرا به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوم مرداد 1387ساعت 5:57 قبل از ظهر  توسط همایون موسوی  | 

 

به نظر بعضی از دوستان عزیز اگر برای این آثار اسمی انتخاب شود بیشتر در برقراری ارتباط بین مخاطب و اثر کمک می کند.

البته به نظر بنده این کار یعنی نامگذاری اثر آن را محدود به مفاهیمی پیرامون همان یک یا چند کلمه می کند. هر چند ممکن است که بیننده در برخورد با اثر راحت تر باشد.

برای این که ببینیم چقدر یک کار بدون نام می تواند احساس ها یا مفاهیم یا نام های مختلفی داشته باشد از عزیزان خواهش می کنم برای این اثر مناسب ترین نام را انتخاب کنند و در قسمت نظرات بنویسند.

ضمناْ به بهترین و زیباترین! نام پیشنهادی هیچ گونه جایزه ی مادی و معنوی نفیس یا بی ارزشی تعلق نخواهد گرفت.

بدون عنوان-همایون موسوی-کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)-۱۰در۱۵س.م-۱۳۸۶

  

+ نوشته شده در  دهم مرداد 1386ساعت 9:9 بعد از ظهر  توسط همایون موسوی  | 

ابتدا در مورد کالکوگرافی (Chalcography) که یکی از شیوه های چاپ دستی است توضیحات کوتاهی می دهم:

کالکوگرافی یکی از انواع چهارگانه چاپ دستی (Printmaking) است. کالگوگرافی (چاپ گود)، سیلوگرافی (چاپ برجسته)، لیتوگرافی یا چاپ سنگی (چاپ مسطح) و سرانجام سری گرافی یا سیلک اسکرین (چاپ شابلونی). 

روش کالکوگرافی به این ترتیب است که روی سطح صفحات فلزی از جنس مس، روی (زینک)، آلومینیوم یا برنج خطوط و سطوح حکاکی شده و پس از آماده شدن کلیشه، مرکب مالی گردیده و سطوح حک نشده پاک می شود و مرکب تنها در شیارها و قسمتهای حک شده باقی می ماند.

پس از این مرحله کلیشه مرکبی به همراه یک مقوای مرطوب از زیر دستگاه پرس کالکوگرافی عبور می کند و به این ترتیب با فشار دستگاه مرکب داخل گودی ها به مقوا منتقل می شود... 

این اثر و اثر پست قبلی روی فلز روی (زینک) به روش مستقیم حکاکی شده است. در روش مستقیم، با یک وسیله فلزی تیز به اسم مغار، خطوط مستقیما روی فلز حک می شوند. روش دیگر روش غیر مستقیم است که با استفاده از اسید سطوح و بافتها و افکت های تصویری ایجاد می گردند. اثری که در پست 17 خرداد در اینجا گذاشتم، به روش غیر مستقیم و روی فلز مس حکاکی شده است.

   بدون عنوان-همایون موسوی-کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)-21در23س.م-1386

 

+ نوشته شده در  دوم مرداد 1386ساعت 10:4 بعد از ظهر  توسط همایون موسوی  | 

بدون عنوان-همایون موسوی-کالکوگرافی(حکاکی روی فلز)-۲۰*۲۳س.م-۱۳۸۶

+ نوشته شده در  بیست و هفتم تیر 1386ساعت 2:43 بعد از ظهر  توسط همایون موسوی  | 

بدون عنوان-همایون موسوی-حکاکی روی فلز-۶در۱۰س.م (روی مقوای ۱۷در۲۴س.م)-۱۵تیر۸۶

+ نوشته شده در  هفدهم تیر 1386ساعت 0:23 قبل از ظهر  توسط همایون موسوی  | 

بدون عنوان، همایون موسوی، کالکوگرافی (حکاکی روی فلز)، ۱۳۸۶، ۱۶در۲۲س م.

+ نوشته شده در  هفدهم خرداد 1386ساعت 1:5 قبل از ظهر  توسط همایون موسوی  |